Naše technologie již dnes umožňují eliminovat rutinní administrativní práci, říká Jonathan Appleton, výkonný ředitel asociace ABSL, která sdružuje společnosti z oblasti sdílených podnikových služeb.
Pro které firmy je model vytváření center sdílených služeb vhodný a jaké procesy nejčastěji centralizují?
V posledních dvou, třech letech jsme svědky toho, že centralizaci při zpracování dílčích podnikových procesů nevyužívají už jen nadnárodní společnosti, ale stále častěji i české firmy s více pobočkami. Důvody jsou zcela zřejmé – úspory nákladů až na úrovni 30 %, vyšší transparentnost i profesionalita. Díky moderním technologiím lze tímto způsobem a na dálku řešit stále více procesů, kromě tradičních finančních služeb se dnes rozvíjejí i kvalifikované služby personální, marketingové, logistické či IT, dokonce i služby z oblasti vývoje a výzkumu.
Dá se říci, jaké technologie se zde nejčastěji využívají?
Hlavní roli dnes hraje robotická automatizace procesů, výrazný vliv na podobu našeho segmentu však budou mít i technologie, jako jsou umělá inteligence, internet věcí, big data nebo blockchain. Konkrétně robotická automatizace umožňuje eliminovat rutinní práci a věnovat pozornost výzkumu a vývoji, komunikaci se zákazníky či designování nových služeb. Již dnes dokážou u nás tyto technologie poskytovat výkon, který odpovídá činnosti 1 500 pracovníků. To vlastně znamená, že se v průměru osm zaměstnanců v každém centru může díky automatizaci věnovat kvalifikovanější práci. Díky centralizaci procesů podpořené technologiemi počítá 81 % českých center s rozšířením záběru poskytovaných služeb a 63 % jich chce nabízet služby novým zákazníkům. Z ryze interních servisních center se tedy postupně budou stávat centra hybridní, která podporují nejen pobočky své mateřské společnosti, ale formou outsourcingu budou zajišťovat servis i pro další firmy. A půjde dílem o služby zcela nové, například o datovou analýzu, interpretaci dat, GDPR či o tzv. automation management.
Vstupte do svého účtu a přidejte komentář